Activitats preventives de riscos psicosocials

Definició i objectius

Les conclusions de l'informe d'avaluació de riscos psicosocials van posar de manifest la necessitat i importància de conscienciar el personal de la Universitat perquè assumisca una cultura preventiva i adopte actituds d'acord amb aquesta. D'aquesta manera s'afavorirà l'existència d'un clima laboral adequat i s'evitarà que apareguen situacions que puguen provocar l'augment dels riscos psicosocials.

A aquest efecte s'han d'adoptar mesures per a:

- Reconèixer la contribució del personal en l'assoliment dels objectius de la institució.

- Afavorir els canals de comunicació interns.

- Mantenir i millorar el benestar psicosocial del personal.

Procedimient de prevenció de riscos laborals davant determinades situacions de risc psicosocial

Informació sobre matèria preventiva

Servei de Prevenció

Avaluació de riscos psicosocials

Perfils preventius (avaluació de riscos)

Unitat d'Igualtat

Reconeixement a la contribució personal

Formulari de sol·licitud de reconeixement a la contribució personal.

Actuacions realitzades en el Departament

Informe del nivell d'implantació (provisionalment en castellà).

Pla de comunicació: es pot consultar en l'informe del nivell d'implantació (eix 3, acció 6).

Manual de bones pràctiques: es pot consultar en l'informe del nivell d'implantació (eix 3, acció 9).

Departament de Física, Enginyeria de Sistemes i Teoria del Senyal

Dept. de Física, Enginyeria de Sistemes i Teoria del Senyal